Pages

Saturday, December 28, 2013

Pralineetrühvlid

Väga palju aega on viimasest postitusest möödas... Mitte, et ma vahepeal midagi teinud ei oleks. Olen ikka! Palju! Ainult blogipostitusteks pole mahti jätkunud, aga püüan nüüd tasapisi selle vea parandada.






Jõulude paiku tuleb ikka kommimeisterdamise tuhin peale. Saab tehtud vanu äraproovitud maiustusi, aga ka midagi uut! Pralineetrühvlite tegemise inspiratsiooni sain "Šokolaadi meistriklass" raamatust, mille iseendale kinkisin. See raamat iseenesest näeb nii ahvatlev välja, et.... Sisu on veelgi ahvatlevam. Sealt raamatust pralineemassi tegemise retsepti leidsingi ja mõtlesin, et kui head trühvlid nendest saada võiksid! Minu pralinee sai muidugi hoopis teistmoodi, sest sarapuupähkliõli mul kodus ei olnud, et ma ei teagi, kas seda pralineeks nimetada võib. Maitse sai minu versioonil päris jõuline ja  midagi mahedat oleks vaja tasakaalustamiseks, midagi kreemjat! Mmmmm....näiteks toorjuustukreem! Jaa, see maitses hea!

Pralineemass
1/2 kogust, retsept "Šokolaadi meistriklass" raamatust, lk 158

75g sarapuupähkleid
75g mandleid
125g peensuhkrut
5 ml sarapuupähkliõli

Minu version:
75g sarapuupähkleid
75g mandleid
125g suhkrut
natuke oliivõli, natuke koorelikööri

Kuumuta ahi 200 kraadini, laota pähklid ja mandlid plaadile ja rösti 8-10 minutit. Sarapuupählitel hakkab selle peale kest eralduma. Hõõru pähkleid käte vahel ja eemada see. Kalla pähklid/mandlid potti, lisa suhkur ja kuumuta segades, kuni suhkur sulab ja muutub karamellikarva. Kalla segu küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile (või kandikule/lõikelauale) ja lase jahtuda. Jahtunud segu murra tükkideks ja lase köögikombainis või plenderiks peeneks ühtlaseks massiks. Lisa sarapuupähkliõli ja sega veel. Sarapuupähkliõli asendasin mina natukese oliivõliga ja natukese koorelikööriga. Minu blender ei jaksanud segu päris ühtlaseks pastaks teha, peenemaid tükke jäi sisse, aga sellest pole midagi.

 
 
Pralineemass säilib külmikus ca 1 kuu. Kasuta lisaks komidele kookides, tortides, magustoitudes. Suuremad magusasõbrad võivad kasvõi saiale määrida!

 

Parlineetrühvlid

(kogus ca 30tk)

natukene pralineemassi
200g tumedat šokolaadi
50g toorjuustu
natukene kondenspiima

vajad ka kommivormi!

Sulata šokolaad ja tempereeri. Sega toorjuust natukese kondenspiimaga, nii, et segu saaks mahedalt magus ja pastataoline. Kata kommivormid šokolaadikihiga. Profid teevad seda nii, et kallavad vormi šokolaadi täis, lasevad veidi seista ja kallavad siis üleliigse välja. Minu jaoks (kodustes tingimustes) tundub see liigne mäkeramine. Natukene aeganõudvam, aga kuidagi "turvalisem" tundub mulle teha nii, et panen lusikaga natukese šokolaadi iga vormi põhja ja siis pintsli (ikka sellise, mis värvipurki veel sattunud pole) abil katan kõik kommivormide küljed šokolaadiga. Oota kuni šokolaad on tahe või kui nii kaua oodata ei jaksa, pista vorm natukeseks jääkambrisse.




Järgmiseks pane iga kommivormi põhja (ca veerand vormist) natukene parlineed ja siis toorjuustukreemi nii, et vorm oleks ca kolmveerandini täidetud. Siis kata kommivormid kuni ääreni šokolaadiga. Mõned korrad võid spaatliga üle kommivormi tõmmata, et kõik üle serva läinud šokolaad kätte saada, et pärast kommid kaunimad oleksid. Pista vorm külmikusse või jääkambrisse. Kui šokolaad on tugev, õngitse kommid vormist välja ja maiusta kasvõi kohe või jaga sõpradega või kingi. Säilivad külmikus ca 1 nädala.




No comments:

Post a Comment