Pages

Sunday, September 9, 2012

Šokolaadi-vanillikreem

Suve esimeses pooles käisin imemõnusal puhkusereisil tillukeses Saksa linnas Friedrichsafenis. Jumalik linn! Väike linn suure järve ääres, selline kodune; linn, kus igale poole jõuab jala minna, pikk promenaad mööda järvekallast, rohkelt kohvikuid, shopahoolikute paradiis (no tõesti, kohati hakkas mulle tunduma, et poode on seal rohkem kui rahvast), palju purskkaevusid... See on linn, kus tundsin, et seal tahaksin elada. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Tahtsin rääkida hoopis sellest, et tõin sealt endale kaasa ühe armsa väikese Šokolaadiraamatu. Raamatu, kus on 100 erinevat retsepti kõikvõimalikest hõrgutisest, mis sisaldavad šokolaadi.  Magustoidud, koogid, tordid, trühvlid, küpsised, isegi jäätised... Plaanin neist enamuse ka järgi proovida.



















Saksa keelt ma tegelikult ei oska. Või noh, kunagi sai õpitud ja mul oli väga hea õpetaja ja toona ma täitsa tundsin, et lihtsamad asjad saan räägitud ja aru sain natuke rohkem kui lihtsamad asjad. Kuid sellest on nüüd möödas üle kümne aasta ja vahepeal pole kordagi seda keelt vaja läinud ja loomulikult olen enamuse ära unustanud. Kuid õnnistuseks on meil internet ja internetis on Google Translate´or!

Kuigi ma igasugustesse kreemidesse suhtun skeptiliselt, eriti kui need sisaldavad enamuses vahukoort, siis sellegipoolest valisin esimeseks asjaks mida sealt proovida šokolaadi-vanillikreemi. Ja ma ei pidanud pettuma - see on tõesti imemaitsev. Rammus-magusat šokolaadikreemi kihti tasakaalustab mõnusalt mahedam vanillikreemi osa ja kaunistuseks peale raputatud hakitud šokolaad krõmpsub jumalikult hamba all.



















Šokolaadi-vanillikreem (neljale)

450g rõõska koort
75g suhkrut
1 vaniljekaun
200g hapukoort
2tl želatiini
50g tumedat šokolaadi

Kalla rõõsk koor ja suhkur potti, lõika vanillikaun pooleks ja pane samuti potti. Kuumuta keemiseni, siis vähenda kuumust ja keeda tasasel tulel 2-3 minutit. Eemalda vanillikaun. Sega hulka hapukoor. Valmista želatiin ette vastavalt juhistele ja lisa siis samuti segule. Sega hoolikalt ja jaga kreem kahte ossa.

Haki väike osa šokolaadist kaunistuseks ja sulata ülejäänud vesivannis. Lisa sulanud šokolaad ühele osale vanillikreemist ja sega. Jaota šokolaadine kreem võrdselt nelja väiksema bokaali vahel ja aseta need siis 10-15 min külmikusse hanguma. Seejärel kalla bokaalidesse vaniljekreem ja tõsta jällegi külmikusse. Veidi aja pärast või vahetult enne serveerimist kaunista riivitud šokolaadiga.






















Retsepti tõin siinkohal ära täpselt sellisena, nagu see raamatus kirjas oli. Teisiti tegin ma ise niipalju, et 450g rõõsa koore asemel kasutasin 400 ml (nii nagu mugavalt poes müüakse). Ega ma täpselt ei tea, kui suur kogusevahe see 450g või 400 ml on (või kas üldse on). Ja teine asi, mul ei olnud kodus ja poest ka ei leindun vanillikauna. Siis kasutasin hoopis vanillisuhkrut ja tavalist suhkrut ei kasutanud üldse. Vanillisuhtkrut lisasin ka oluliselt vähem....vast nii 40-50g, see tundus mulle täiesti piisav olevat - mitte liiga magus ja vanillimaitse oli mõnusalt tunda.

No comments:

Post a Comment